Skip to content

Star Tours største indtog i Aalborg nogensinde

Star Tour øger med hele 70 %, i Aalborg Lufthavn, i forhold til sommeren ’09. Dermed bliver der nok at vælge imellem, når jyderne skal på sommerferie den kommende sommer.

Rejserne er tilmed blevet billigere, for finanskrisen har fået Star Tour til at genforhandle alle hotel og fly kontrakter, og sammen med lavere pris på brændstof kommer det nu forbrugerne til gode i form af rabat på hver enkelt sommerrejse. I gennemsnit er hver sommerrejse med Star Tour blevet 300 kr. billigere i forhold til den forgangne sommer.

Vi satser stort på nordjyderne i år, og øger markant, nu med fem rejsemål fra Aalborg i sommeren ’10, nemlig nyhederne Rhodos og Tunesien samt Mallorca, Kreta og Tyrkiet. Vi regner med en markedsandel fra Aalborg Lufthavn på hele 30 % den kommende sommer, og bliver dermed største udbyder af ferierejser herfra. Samtidig kan nordjyderne nyde godt af et bredt udvalg af rejser for enhver smag samt nye koncepter, fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour ved et pressemøde i Aalborg Lufthavn i dag.

Lufthavnsdirektør Søren Svendsen, Aalborg Lufthavn supplerer: - Aalborg Lufthavn har som den eneste danske lufthavn oplevet vækst i år. For os er det vigtigt at kende til vores passagerers adfærd og beslutningsproces, når det handler om at rejse, og derfor har vi netop afsluttet en stor undersøgelse, der gør os klogere på dette område. Bl.a. viser undersøgelsen, at Aalborg Lufthavn kan tiltrække passagerer fra hele Danmark, hvis vi har det rigtige produkt til den rigtige pris, kombineret med muligheden for at parkere gratis. Vi glæder os derfor til, at Star Tour vil præsentere jer for en række gode nyheder, der passer perfekt ind i Aalborg Lufthavns strategi.

Sommeren ’10 sælger godt

Allerede nu tyder det på, at sommeren ’10 sælger godt . Programmet er sat til salg på internettet, og til stor glæde for alle parter ser salget rigtigt godt ud.

Sommeren ’10 sælger lige nu 30 % bedre end på samme tid sidste år, og det er meget glædeligt. Vi ser en stigning i ikke-Euro lande og all inclusive-ferier, og det er som altid vores koncepthoteller, som ryger først – det gælder også blandt de nordjyske kunder, fortæller Stig Elling..

Salgsdirektøren oplyser desuden, at man arbejder på at øge sædekapaciteten på det næsten udsolgte charterprogram denne vinter.


/ Skrevet af: Rikke Mølgaard