50.000 følger Aalborg Lufthavn på Facebook

Stor interesse for Aalborg Lufthavn gør, at lufthavnen i dag rundede en milepæl; 50.000 har valgt at følge lufthavnen på Facebook, og det blev fejret i terminalen med kaffe og kage til de mange rejsende.

Torsdag den 30. marts blev der fra morgenstunden serveret kaffe og kage til de mange rejsende, da Aalborg Lufthavn rundede 50.000 følgere på Facebook. 50.000 der har en interesse i den Nordjyske lufthavn, og blandt disse er der rigtig mange aktive på lufthavnens side.

- At 50.000 har valgt at følge os på Facebook, er vi rigtig glade for, men dét, der er fantastisk, er, at vi oplever et stort engagement fra brugerne. Med tilstedeværelsen på Facebook kan vi få en god dialog med de rejsende, og samtidig når vi rigtig mange mennesker med nyheder og rejseinspiration, siger salgs- og marketingdirektør, Rikke Mølgaard. 

Aalborg Lufthavn blev i efteråret 2013 en del af det sociale medie, Facebook. Et medie der har givet mulighed for at få en god dialog med rejsende fra lufthavnen, men også potentielt nye rejsende. På Facebooksiden får brugerne ud over dialog også rejseinspiration, nyheder, indblik i lufthavnen, konkurrencer m.m. 

- Kontakten til de rejsende sker ikke kun i lufthavnen. I dag har vi kontakt med de rejsende både før, under og efter deres besøg i lufthavnen. For eksempel er der knap 1000 rejsende, der efter et besøg i lufthavnen har valgt at give en anmeldelse på Facebook. Anmeldelser der samlet har givet os 4.5 stjerner ud af 5 stjerner med Facebooks rating score. Det er en stor cadeau til vores mange medarbejdere, slutter Rikke Mølgaard.


30. marts 2017 / Skrevet af: Rikke Mølgaard